Wat gebeurt als ik al een internetabonnement bij een andere provider heb?

Als je al een internetabonnement bij een andere provider hebt, en wilt overstappen naar Mobile Vikings, dan zeg je je huidige internetabonnement zelf op bij je huidige operator. Als je daar momenteel een pack hebt (met bijv. internet, tv en 2 mobiele nummers), kun je ervoor kiezen om alle diensten of enkele diensten in het bijzonder op te zeggen. Bekijk ook zeker eventuele afrekeningsvoorwaarden voor eventuele hardware (bijv. te betalen restwaarde voor een tv of een laptop) die je via je huidige provider hebt. Algemene tip: let goed op, want mogelijk zijn er in dit geval dus nog extra kosten, bijv. ook een eindafrekening. Zorg ook dat je de tijdstippen van deactivatie van je huidige abonnement en de installatie/activatie van je Mobile Vikings-internetabonnement goed op mekaar afstemt.

Belangrijke opmerking: indien er op je adres al een actieve verbinding is met het Proximus-netwerk (via Proximus, Scarlet, edpnet,...), zal deze internetverbinding automatisch worden overgeschakeld naar Mobile Vikings, en zal je geen toegang meer hebben tot de diensten waarop je eerder via deze internetverbinding geabonneerd was. Let op: eventuele mobiele nummers die je bij diezelfde operator hebt en waarmee je ook wilt overstappen naar Mobile Vikings, worden niet automatisch overgezet. Tijdens je bestelling van Mobile Vikings internet thuis moet je dat zelf doen.

We raden dus ten zeerste aan om te dubbelchecken met je oude provider, zodat alles zeker correct is afgesloten. 

Je kunt natuurlijk ook Easy Switch gebruiken om naar Mobile Vikings over te stappen.