Hoe zet ik mijn eSIM over naar een ander toestel?

Ben je al een Viking?
Ik ben Viking
Ik ben nog geen Viking
Ben je al Viking? Klik dan op het tabje ‘Ik ben Viking’ om te zien hoe je jouw eSIM naar een ander toestel kan overzetten.

 

Ben je nog geen Viking? Klik dan op het tabje ‘Ik ben geen Viking’ om te zien hoe je jouw eSIM naar een ander toestel kan overzetten.

Je zet eenvoudig je eSIM over aan de hand van deze stappen:

  • Vraag vanuit je My Viking-account een vervang-eSIM aan.
  • Meteen na je bestelling krijg je een e-mail met een activatiecode om je eSIM te activeren. Via de rode knop in deze e-mail activeer je je nieuwe eSIM.
  • Eenmaal geactiveerd, krijg je een tweede e-mail met een QR-code. Vooraleer je de QR-code scant, verwijder je eerst het overbodige eSIM-profiel van je oude toestel:
    • Android: ga naar Instellingen > Verbindingen > SIM-kaart beheer. Selecteer de e-SIM, klik op de indicator om eSIM uit te schakelen en klik daarna op ‘Verwijderen’.
    • iOS: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Mobiele data. Selecteer de eSIM die je wilt verwijderen en klik daarna op 'Verwijder eSIM'.
  • Eenmaal je het overbodige profiel verwijderd hebt, scan je de QR-code via de instellingen.

Toch niet 100% zeker van je stuk? Maak dan gebruik van de configuratie wizard

      voor de activatie van je eSIM-profiel: selecteer het merk en model van je toestel en je bent vertrokken!

Scan de QR-code die je van ons ontvangt enkel via de instellingen van jouw telefoon en niet via de camera-app. Om veiligheidsredenen kun je deze QR-code maar eenmaal scannen. Lukte het de eerste keer niet? Vraag dan gemakkelijk via jouw My Viking-account een nieuwe eSIM op.
Je zet eenvoudig je eSIM over aan de hand van deze stappen:

  • Vraag eerst jouw eSIM aan via de website. Hiervoor kan je kiezen voor een abonnement of een herlaadkaart.
  • Meteen na je bestelling krijg je een e-mail met een activatiecode om je eSIM te activeren. Via de rode knop in deze e-mail activeer je je nieuwe eSIM.
  • Eenmaal geactiveerd, krijg je een tweede e-mail met een QR-code. Vooraleer je de QR-code scant, verwijder je eerst het overbodige eSIM-profiel van je oude toestel:
    • Android: ga naar Instellingen > Verbindingen > SIM-kaart beheer. Selecteer de eSIM, klik op de indicator om eSIM uit te schakelen en klik daarna op ‘Verwijderen’.
    • iOS: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Mobiele data. Selecteer de eSIM die je wilt verwijderen en klik daarna op 'Verwijder eSIM'.
  • Eenmaal je het overbodige profiel verwijderd hebt, scan je de QR-code via de instellingen.

Toch niet 100% zeker van je stuk? Maak dan gebruik van de configuratie wizard voor de activatie van je eSIM-profiel: selecteer het merk en model van je toestel en je bent vertrokken!

Scan de QR-code die je van ons ontvangt enkel via de instellingen van jouw telefoon en niet via de camera-app. Om veiligheidsredenen kun je deze QR-code maar eenmaal scannen. Lukte het de eerste keer niet? Vraag dan gemakkelijk via jouw My Viking-account een nieuwe eSIM op.

Als je een bestaand nummer bij een andere operator overdraagt naar een Mobile Vikings eSIM, start de overdracht van je nummer naar Mobile Vikings zodra je de activatiecode in je My Viking-account invoert. Dit duurt maximaal 1 werkdag. Zodra de overdracht afgerond is, krijg je de e-mail met de QR-code. Hou daar dus rekening mee als je de activatie bijvoorbeeld op vrijdag of in het weekend uitvoert.