Wat moet ik doen als ik slachtoffer ben van sms-of internetfraude?
Resultaten
Geen resultaten gevonden.
Er zijn verschillende vormen van sms-of internetfraude: spam, malvertising (pop-ups en reclamebanners op populaire websites of apps waarbij oplichters je (bank)gegevens te verkrijgen of virussen te installeren op je toestel), phishing, ... Wat doet Mobile Vikings om dit tegen te gaan?
Mobile Vikings kan alleen optreden tegen misbruik via het Mobile Vikings-netwerk, afkomstig van een Mobile Vikings-klant. Bij een melding van misbruik blokkeren wij na onderzoek het nummer van de Viking in kwestie, zodat hij of zij geen slachtoffers meer kan maken.
Bij misbruik afkomstig van andere netwerken kunnen wij niet ingrijpen. We staan ook niet in voor de inhoud die via ons netwerk online geplaatst wordt. Dat betekent dus dat je misdrijven zoals kinderporno, schendingen van auteursrecht (zonder toestemming online plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal), stalking etc. moet melden bij de bevoegde instanties. Meestal is dat de lokale politie.
Hoe meld ik misbruik bij Mobile Vikings?
Verwante artikelen
- Hoe kan ik mijn simkaart en telefoon blokkeren?
- Ik krijg spamoproepen en/of oproepen van onbekende nummers. Wat kan ik hieraan doen?
- Hoe zet ik mijn Mobile Vikings abonnement of herlaadkaart stop?
- Welke kosten zijn er als ik mijn abonnement op internet thuis opzeg?
- Wat moet ik doen als ik gebeld word door een buitenlands nummer?