Hoe gaat de kwaliteitsgarantie in zijn werk?

De kwaliteitsgarantie kan je vergelijken met 30 dagen garantie bij online shoppen; je hebt het recht om je nieuwe aankoop uit te proberen. Niet tevreden? Dan krijg je je geld terug.

Hieronder vind je het antwoord op je prangende vragen over de kwaliteitsgarantie van Mobile Vikings.

Hoe maak ik gebruik van de kwaliteitsgarantie?

  • Iedereen kan binnen de 30 kalenderdagen na de activatie van een nieuwe simkaart en/of internetverbinding een terugbetaling van die eerste maand aanvragen.

  • Wil je een terugbetaling van je internetverbinding en een simkaart, vraag je dat in één keer aan. De voorwaarden voor “binnen 30 kalenderdagen” worden wel op individueel niveau (per product dus) bekeken.
  • De terugbetaling kan worden aangevraagd via dit contactformulier: selecteer 'Mobiele telefonie' of 'Internet thuis', afhankelijk van hetgeen waarvoor je een aanvraag wilt indienen.

  • Na je aanvraag controleren we of je aan de voorwaarden voldoet en brengen we je via mail op de hoogte. Uiterlijk binnen 3 weken na je goedgekeurde aanvraag krijg je je terugbetaling.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een terugbetaling van mijn eerste 30 kalenderdagen aan te vragen?

Natuurlijk zijn er wel een aantal voorwaarden verbonden aan je eventuele terugbetaling. Die moeten allemaal voldaan zijn voor je recht hebt op je terugbetaling. 

  • Heb je een abonnement? Dan moeten al je openstaande facturen/ aanrekeningen eerst voldaan zijn.

  • Je kan eenmalig een beroep doen op de kwaliteitsgarantie. Een tweede aanvraag zal dan ook geweigerd worden. Om deze voorwaarde te verifiëren, kan Mobile Vikings een check doen op naam, voornaam, betaalmethode, adres, klant- en telefoonnummer, uiteraard altijd in overeenstemming met de voorwaarden van het Mobile Vikings-privacybeleid dat beschikbaar is op de website.
  • Je moet je aanvraag doen binnen de 30 kalenderdagen na de activatie van het nummer en/of internetverbinding in kwestie via dit contactformulier. Selecteer 'Mobiele telefonie' of 'Internet thuis', afhankelijk van hetgeen waarvoor je een aanvraag wilt indienen.
  • Bevat je aanvraag een mobiel nummer? Dan moet het nummer in kwestie binnen de 30 dagen na activatie naar een andere operator overgezet zijn.
  • Bevat je aanvraag een internetverbinding? Dan moet de internetverbinding in kwestie binnen de 30 dagen na activatie inactief zijn bij Mobile Vikings.
  • Als je aanvraag een internetverbinding bevat, moet de modem (en eventuele wifi-boosters die je huurt) teruggestuurd worden naar Mobile Vikings.

Wat wordt er terugbetaald ?

  • Je eerst gekozen tariefplan wordt teruggestort.

  • Eventuele aangerekende kosten voor de installatie van je internetverbinding worden teruggestort.

  • Eventuele aangerekende kosten voor de huur van een wifi-booster worden teruggestort.

  • Als je voor de eerste betaling van het nummer in kwestie Vikingpunten gebruikte, worden die ook terugbetaald.

  • Eventuele kosten buiten de bundel van een mobiel abonnement worden niet terugbetaald.