Wat gebeurt er als ik mijn factuur of aanrekening van mijn mobiel abonnement niet tijdig betaal?

Op je Mobile Vikings-factuur of -aanrekening staat een vervaldatum. Dit is de datum waarop we je betaling op onze bankrekening verwachten. Als je met overschrijving betaalt, bouw je dus best een drietal werkdagen zekerheid in. Zeker als je vervaldatum in of juist na een weekend of een vakantiedag valt. Zo ben je zeker dat de betaling ons tijdig bereikt.

WAT GEBEURT ER?

Hieronder geven we je een kort overzicht van wat er gebeurt als je je mobiel abonnement niet tijdig betaalt:

  1. Je krijgt je factuur/aanrekening met een vervaldatum.
  2. Enkele dagen voor de vervaldatum: je krijgt een berichtje/ e-mail om je eraan te herinneren dat je factuur nog niet werd betaald. Om tijdig te betalen moet je snel actie ondernemen.
  3. Kort na de vervaldatum: je ontvangt een eerste echte herinnering, hiermee wijzen we je op je betalingsachterstand.
  4. Je krijgt een tweede herinnering van je betalingsachterstand als je je factuur nog steeds niet betaalt hebt. Als je niet meteen betaalt, riskeer je minimale dienstverlening.
  5. Als je je aanrekening/ factuur 2 weken na de vervaldatum nog niet betaalt, wordt je nummer op minimale dienstverlening gezet. Concreet betekent dit:
    • Je ontvangt enkel nog inkomende sms’en en oproepen. Je kan zelf niet meer bellen/ sms’en.
    • Je kan enkel naar noodnummers bellen.
    • Je kan geen data meer gebruiken.

  6. Betaal je je aanrekening/ factuur nog niet? Dan zetten we al je diensten volledig stop. In dit geval kan je ook geen inkomende oproepen en sms’en meer ontvangen.

Het zijn natuurlijk geen fijne vooruitzichten, maar don’t worry: we sturen je steeds tijdig een sms en e-mail ter herinnering, zo hoeft het niet zo ver te komen. ;-) 

WAT KAN IK DOEN?

Vermijd kopzorgen en stel een automatische betaalmethode in via je My Viking-account, daarna verloopt je betaling telkens automatisch. 

Gebruik steeds de juiste gestructureerde mededeling als je per overschrijving betaalt. Als die fout is, kan het namelijk tot een week duren voor we je betaling manueel kunnen verwerken. 

Heb je vragen over je aanrekening, factuur of je huidige abonnement? Je kunt onze helpdesk bereiken op het gratis nummer 1976 tijdens de kantooruren, of via info@mobilevikings.be.

Gebruikte je verkeerde betaalinformatie of is je betaling na 5 werkdagen nog niet in orde? Stuur een mailtje met je betalingsbewijs naar info@mobilevikings.be, we kijken het graag voor je na.
Wil je een factuur/aanrekening betwisten? Stuur dan een mailtje naar info@mobilevikings.be en vermeld zeker volgende info: het nummer van je factuur/aanrekening en welke kosten je precies betwist. Onze helpdesk pikt het dan verder op.