Wat gebeurt er als ik mijn factuur of aanrekening niet tijdig betaal?
Op je Mobile Vikings-factuur of -aanrekening staat een vervaldatum. Dit is de datum waarop we je betaling op onze bankrekening verwachten. Als je met overschrijving betaalt, bouw je dus best een drietal werkdagen zekerheid in. Zeker als je vervaldatum in of juist na een weekend of een vakantiedag valt. Zo ben je zeker dat de betaling ons tijdig bereikt.
Extra tip: gebruik ook steeds de juiste gestructureerde mededeling als je per overschrijving betaalt. Als die fout is, kan het namelijk tot een week duren voor we je betaling manueel kunnen verwerken. Neem contact op met onze helpdesk als je de verkeerde betalingsgegevens gebruikt hebt, of als je betaling na 5 werkdagen nog niet in orde is.
Maar wat gebeurt er als je de vervaldatum uit het oog verliest?
- Enkele dagen voor je vervaldatum krijg je van ons een berichtje om je te wijzen op de onbetaalde factuur/aanrekening. Dan is het wel aan jou om snel actie te ondernemen om toch nog op tijd te betalen.
- Kort na die vervaldatum krijg je van ons een eerste echte herinnering om je op je betalingsachterstand te wijzen.
- Weer een week later krijg je een volgende herinnering. Betaal je nu nog steeds niet, dan riskeer je niet alleen een administratieve kost op je eerstvolgende factuur/aanrekening maar ook een inperking van je diensten.
- Zo word je voor het nummer in kwestie twee weken na je vervaldatum op minimale dienstverlening gezet. Dat betekent dat je niet meer uitgaand kunt bellen (uitgezonderd noodnummers), sms'en of surfen. Ook je internetverbinding thuis kan trouwens beperkt worden in snelheid bij een eerste laattijdige betaling, tot volledig geblokkeerd bij herhaaldelijke overtredingen. Laat het dus niet zo ver komen.
- Negeer je ook deze fase, dan zetten we iets daarna al je diensten volledig stop en zal je bijvoorbeeld ook geen inkomende oproepen en sms'en meer kunnen ontvangen.
Geen fijne vooruitzichten, maar geen zorgen: we sturen je steeds tijdig een sms en mail opdat het niet zover komt. Wil je niet wakker liggen van je facturen/aanrekeningen? Stel dan een betaalmethode in via je Mobile Vikings-account. Dat kan met Visa, MasterCard of domiciliëring. Als je zo'n betaalmethode hebt ingesteld, verloopt je betaling telkens automatisch.
Heb je vragen over je aanrekening/factuur of je huidige abonnementsformule? Je kunt onze helpdesk bereiken op het gratis nummer 1976 tijdens de kantooruren, of via info@mobilevikings.be. Bij betwisting van je factuur/aanrekening, mail je de volgende informatie naar info@mobilevikings.be: het nummer van je factuur/aanrekening en welke kosten je precies betwist. Onze helpdesk pikt het dan verder op.