Zijn er buitenbundelkosten bij een abonnement?

Dat kan, als je verbruik niet inbegrepen is in je bundel, bijvoorbeeld internationale oproepen of premium-diensten. Om onaangename verrassingen te vermijden, krijg je van ons een melding zodra je meer dan € 10, € 20, € 30, € 40 of € 50 extra verbruikte.

Wat is niet inbegrepen in mijn bundel?

Verbruik dat niet in je bundel is inbegrepen zie je terug op je maandelijkse factuur of aanrekening als buitenbundelkosten. Dit gebeurt als:

  • Je je actieve bundel hebt opgebruikt en nog verder surft of belt voor het vernieuwen van je bundel. Het tarief is dan € 0,001/MB en € 0,20/minuut.
  • Je belt of sms’t naar premiumnummers. Het tarief staat vermeld bij het nummer zelf.
  • Je belt of sms’t naar een buitenlands nummer vanuit België. Bekijk de tarieven per land op onze roamingpagina.

Hoe bepaal ik zelf mijn buitenbundel-limiet?

Om je buitenbundelkosten te beperken kan je een buitenbundel-limiet instellen via je My Viking-account op € 50, € 25, € 10, € 5 of zelfs € 0.

Als je limiet naar € 0 is verlaagd en je abonnementsbundel op is, zul je geen gebruik meer kunnen maken van diensten die niet standaard in die bundel zitten, zoals bijvoorbeeld internationale oproepen/sms’en, of premiumdiensten.