Hoe verloopt de overstap van mijn huidige provider naar Mobile Vikings?

  1. Je vraagt je gsm-abonnement of je herlaadkaart online aan. Kies je voor een abonnement, dan heb je ook de keuze tussen een eSIM of een fysieke simkaart. Een fysieke simkaart wordt binnen 5 werkdagen geleverd, een eSIM kan je onmiddellijk na je bestelling activeren.
  2. Activeer je simkaart na ontvangst en wacht tot het netwerk van je huidige provider wegvalt. Dat gebeurt binnen 24u.
  3. Als je een fysieke simkaart hebt, verwissel je je simkaart nadat het netwerk van je huidige provider is weggevallen. Een eSIM kan je onmiddellijk na je bestelling activeren.

Nog enkele handige weetjes

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, geen probleem. Wanneer je je gsm-abonnement of je herlaadkaart aanvraagt kun je kiezen om je nummer te houden. Tenzij je een nieuw nummer wil. Dat kan natuurlijk ook eenvoudig.

Wie zet mijn huidige abonnement stop?

Dat doen wij allemaal nadat je actief bent op het Mobile Vikings-netwerk. Zelf hoef je geen contact op te nemen met je huidige provider.

Blijf ik bereikbaar tijdens de overstap?

Ja, hoor. Je blijft na je bestelling bereikbaar via je huidige provider tot je actief bent op het Mobile Vikings-netwerk. Dat moment bepaal je zelf. Er is dus geen periode waarin je onbereikbaar bent.

Wat met mijn abonnement bij mijn huidige provider?

Als je in het midden van de maand van provider verandert, rekent je vorige provider normaal enkel de periode aan waarin je nog actief was. Neem gerust contact op met die vorige provider als je niet de volledige factuur wilt betalen, want deze berekening gebeurt zeker niet altijd automatisch.

Wat met mijn herlaadkaart bij mijn huidige provider?

In de meeste gevallen vervallen je bundels en je belwaarde van zodra je overstap naar een Mobile Vikings-abonnement gebeurd is. Je kunt natuurlijk bij je oude provider altijd vragen of je enkel voor je actieve gebruik mag betalen. Neem gerust contact op met je huidige provider voor meer informatie.