Ik kan niet meer bellen. Wat moet ik doen?

  1. Herstart eerst en vooral je toestel.
  2. Check via je My Viking-account of je nog genoeg belwaarde/ bundels hebt. Heb je nog een openstaande factuur? Dan kan dit de oorzaak zijn van het probleem.
  3. Indien je geen netwerkverbinding hebt, probeer dan eens manueel te verbinden via de instellingen van je toestel. Lees hier hoe je dit doet.
  4. Ben je in het buitenland? Test dan eens een andere provider uit. Ook dan moet je eens herstarten. Gebruik ook het correcte nummerformaat, bijvoorbeeld +32 bij het bellen naar een Belgisch nummer of +33 bij het bellen naar een Frans nummer.
  5. Kun je wel zelf bellen, maar niet gebeld worden? Ontdek wat je kunt doen wanneer je onbereikbaar bent.

Heb je alle stappen doorlopen en kun je nog altijd niet bellen? Neem dan contact op met de helpdesk op het nummer 0456 19 19 76 of via het webformulier.

Problemen met bellen binnen of buiten je huis is verleden tijd dankzij VoLTE & VoWifi. Dankzij deze technologie maak je gebruik van je mobiele dataverbinding of wifi-signaal om te bellen.
Koos je voor het Only Data-tariefplan? In dat geval kun je niet uitgaand bellen, enkel gebeld worden. Natuurlijk kun je wel bellen via WhatsApp, Messenger, ... met je mobiele databundel.