Ik kan geen sms’en meer sturen. Wat moet ik doen?

1. Check eerst en vooral of je netwerk (service) hebt. Geen netwerk? Ga naar de instellingen van je toestel en selecteer handmatig Mobile Vikings.
2. Controleer of je nog genoeg belwaarde hebt, als je een herlaadkaart gebruikt.
3. Herstart je toestel. Heel vaak lost dat het probleem op.
4. Kijk je sms-centrale na:

  • iPhone-gebruikers stellen de sms-centrale in door de code *5005*7672*+32456002000# in te geven en op de knop bellen te drukken.
  • Heb je een ander toestel? Dan kun je je centrale instellen door naar je sms-instellingen te gaan. Bij de sms-centrale vul je +32456002000 in.

Herstart opnieuw je toestel nadat je dit hebt gedaan en probeer een sms naar jezelf te sturen. Als dat niet lukt, contacteer je de helpdesk.

5. Ben je in het buitenland? Wissel dan eens manueel van operator in je instellingen om te zien of dat het probleem oplost.

Helpen deze stappen niet? Bel dan onze helpdesk op 1976 of stuur ons een bericht.
Koos je voor het Only Data-tariefplan? In dat geval kun je geen sms'en sturen, enkel ontvangen. Natuurlijk kun je wel berichten sturen via WhatsApp, Messenger, ... met je mobiele databundel.