Wat is de minimale dienstverlening bij een internetabonnement en wat kan ik hiertegen doen?

Als je je internetabonnement niet op tijd betaalt, zal je uiteindelijk op minimale dienstverlening gezet worden waardoor je je diensten niet meer kan gebruiken zoals voordien: je surft even snel als in de nineties, heel erg traag dus.

Het zijn natuurlijk geen fijne vooruitzichten, maar don’t worry: we sturen je steeds tijdig een sms en e-mail ter herinnering, zo hoeft het niet zo ver te komen. ;-)

Heb je plots helemaal geen verbinding meer? Probeer eerst eens je hardware opnieuw op te starten. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met de wijze Vikings van de helpdesk.

Wat kan je ertegen doen?

We raden je aan je factuur/aanrekening zo snel mogelijk te betalen via je My Viking-account:

  • Betaal je via een online betaalmethode? Dan worden je geblokkeerde diensten na 30 minuten weer opgeheven.
  • Betaal je via overschrijving? Hou er dan rekening mee dat het 3 tot 5 werkdagen duurt eer zo'n betaling wordt verwerkt in ons systeem.
Vermijd kopzorgen en stel een automatische betaalmethode in via je My Viking-account, daarna verloopt je betaling telkens automatisch.
Als je je factuur/aanrekening niet betaalt, zullen de diensten in kwestie volledig worden afgesloten.