Wat gebeurt er als ik mijn factuur of aanrekening van mijn internet thuis niet tijdig betaal?

Op je Mobile Vikings-factuur of -aanrekening staat een vervaldatum. Dit is de datum waarop we je betaling op onze bankrekening verwachten. Als je met overschrijving betaalt, bouw je dus best een drietal werkdagen zekerheid in. Zeker als je vervaldatum in of juist na een weekend of een vakantiedag valt. Zo ben je zeker dat de betaling ons tijdig bereikt.

Wat gebeurt er?

Hieronder geven we je een kort overzicht van wat er gebeurt als je je internet abonnement niet tijdig betaalt:

  1. Je krijgt je factuur/ aanrekening met een vervaldatum.
  2. Enkele dagen voor de vervaldatum: je krijgt een berichtje/ e-mail om je eraan te herinneren dat je factuur nog niet werd betaald. Om tijdig te betalen moet je snel actie ondernemen.
  3. Kort na de vervaldatum: je ontvangt een eerste echte herinnering, hiermee wijzen we je op je betalingsachterstand.
  4. Als je je factuur nog steeds niet betaalt hebt, krijg je een tweede herinnering van je betalingsachterstand via e-mail, sms en per post. Als je niet meteen betaalt, riskeer je minimale dienstverlening.
  5. Als je je aanrekening/ factuur in deze fase nog niet betaalt, wordt je internet thuis op minimale dienstverlening gezet: je surft dan op minimale snelheid. Concreet betekent het back to the nineties voor je surfervaring: je geniet niet langer van ons supersnel internet.
  6. Betaal je je aanrekening/ factuur nog niet? Dan zetten we al je diensten volledig stop.

Het zijn natuurlijk geen fijne vooruitzichten, maar don’t worry: we sturen je steeds tijdig een herinnering zodat het zo ver niet hoeft te komen. ;-)

Wat kan ik doen?

Vermijd kopzorgen en stel een automatische betaalmethode in via je My Viking-account, daarna verloopt je betaling telkens automatisch. 

Gebruik steeds de juiste gestructureerde mededeling als je per overschrijving betaalt. Als die fout is, kan het namelijk tot een week duren voor we je betaling manueel kunnen verwerken.

Heb je vragen over je aanrekening, factuur of je huidige abonnement? Je kunt onze helpdesk bereiken op het gratis nummer 1976 tijdens de kantooruren, of via info@mobilevikings.be.

Gebruikte je verkeerde betaalinformatie of is je betaling na 5 werkdagen nog niet in orde? Stuur een mailtje met je betalingsbewijs naar info@mobilevikings.be, we kijken het graag voor je na.
Wil je een factuur/aanrekening betwisten? Stuur dan een mailtje naar info@mobilevikings.be en vermeld zeker volgende info: het nummer van je factuur/aanrekening en welke kosten je precies betwist. Onze helpdesk pikt het dan verder op.