Wat zijn de voorwaarden voor het gebruik van een herlaadkaart?

Geldigheid

Om je herlaadkaart actief te houden, moet je minstens 1x per jaar herladen (eender welk tariefplan). Doe je dat niet? Dan wordt jouw herlaadkaart automatisch gedeactiveerd. Daar brengen we je natuurlijk tijdig van op de hoogte via e-mail en sms.

Jouw bundels (minuten, sms'en en mobiele data) zijn een maand geldig vanaf je herlading en je belwaarde van een herlading blijft 6 maanden geldig. Hier vertellen we je àlles over de geldigheid van jouw belwaarde en bundel.

Wettelijke verplichting

De wetgeving schrijft voor dat er bij activatie van een herlaadkaart een identificatie moet plaatsvinden (en daarna telkens om de 18 maanden voor hetzelfde nummer). Je identificeert je wettelijk door een betaling uit te voeren met Bancontact, Payconiq by Bancontact, VISA of MasterCard. In dit artikel leggen we je uit hoe je dat doet. Via je My Viking-account kan je trouwens controleren of je identificatie in orde is. Heb je nog vragen over identificatie? Neem dan een kijkje in onze andere nuttige artikelen.

Aanvraag van een herlaadkaart

Als meerderjarige kun je een herlaadkaart aanvragen voor:

  • Jezelf natuurlijk
  • Iemand van je familie (ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers of zussen)
  • Je echtgeno(o)t(e)
  • Iemand met wie je wettelijk samenwoont
  • Iemand van wie je voogd bent.

Overdracht van een herlaadkaart

Je kan je herlaadkaart ook overdragen naar een andere Mobile Vikings-account. Hier leggen we je uit hoe je dat doet. Let op, bij overdracht van een simkaart kan de belwaarde niet mee worden overgedragen.

Vervanging van de simkaart

Bij defect, verlies of diefstal van je simkaart, dien je ons binnen de 24 uur te verwittigen. Je kan je simkaart gemakkelijk via je My Viking-account blokkeren en een nieuwe simkaart aanvragen. In dit artikel vertellen we je hoe je dat doet. Je krijgt dan van ons een nieuwe simkaart met dezelfde belwaarde en vervaldatum van je bundel/ belkrediet als de defecte, verloren of gestolen kaart.