Hoe activeer ik een Global Data Pass?

Wel, dat kan op twee manieren:

  • Aankoop via je My Viking-account op de website of via je My Viking-app. Buiten de EU heb je hiervoor een verbinding met een wifi-netwerk nodig.
  • Aankoop via SMS door te SMS'en naar het nummer 1984: ROAM250MB of ROAM1GB of ROAM3GB
    Voor deze activatiemethode heb je geen verbinding met een wifi-netwerk nodig, tenzij je een manuele betaling moet uitvoeren. Het ontvangen en versturen van deze sms’en is gratis.

Hoe verloopt de betaling van een Global Data Pass?

Voor mobiele abonnementen van Mobile Vikings zal de Global Data Pass onmiddellijk geactiveerd worden en verschijnen op je volgende factuur/aanrekening. Om die te betalen zullen zoals steeds eerst je nog beschikbare Vikingpunten gebruikt worden.

Voor een herlaadkaart kun je de Global Data Pass betalen via je My Viking-account op de website of in de app met beschikbare Vikingpunten of belwaarde. Bij aankoop via sms zal de betaling eerst uitgevoerd worden via eventuele beschikbare belwaarde in je account. Als er onvoldoende belwaarde beschikbaar is voor een volledige betaling, zullen eventuele Vikingpunten in je account gebruikt worden. Zijn er onvoldoende Vikingpunten in je account voor een volledige betaling, zal de door jou gekozen betalingsmethode in je My Viking-account (Easy Payment) gebruikt worden voor het resterende bedrag. Je hebt een wifi-verbinding nodig buiten de EU om online te betalen. Als je geen Easy Payment-methode hebt ingesteld, moet je apart online betalen. Als je geen bestelling via sms kunt afronden omdat je geen Easy Payment-methode hebt ingesteld, moet je een bestelling plaatsen via je My Viking-account.