Het is heel eenvoudig, het enige wat je nodig hebt is een compatibele smartphone en een wifi-verbinding.

Tijdens je telefoongesprek maakt je smartphone automatisch verbinding met het meest geschikte netwerk om je de best mogelijke belervaring te bieden. Als je mobiele dekking goed is, maak je gebruik van het 4G netwerk. Is het 4G-bereik te zwak? Dan schakelt het toestel over naar wifi en gaat je telefoongesprek gewoon door. Bij het verlaten van de zone met verminderd bereik schakelt het toestel vervolgens automatisch terug over en gaat je gesprek verder.

VoWifi is niet beschikbaar op alle smartphones

Hier vind je alvast een lijst met toestellen. Je kan ook via de instellingen controleren of je toestel dit ondersteunt:

  • Android: ga naar je telefoon-app > Meer > Instellingen > Gesprekken en selecteer Bellen via WiFi.
  • iPhone: Instellingen > Telefoon > Bellen via WiFi en schakel het in.

Merk je dat deze instellingen niet zichtbaar zijn? Dat betekent waarschijnlijk dat je smartphone VoWifi niet ondersteunt. Misschien is VoLTE wel beschikbaar op je toestel. Meer info vind je hier.

Goed om te weten

  • Heb je VoWifi geactiveerd maar werkt het niet? Herstart je toestel of zet vliegtuigmodus even aan en uit.
  • Het activeren van VoWifi is gratis, maar als je belt, dan gaan deze minuten van je bundel af (net als bij een normaal gesprek).
  • Zowel Vikings met een abonnement als een herlaadkaart kunnen VoWifi gebruiken.
  • Bellen via Wifi is niet beschikbaar in het buitenland.
  • Voor alle oproepen naar internationale en premium nummers of oproepen buiten je bundel gelden de normale tarieven. Meer info vind je hier.
  • Tijdens het bellen via VoWifi kan het zijn dat je Proximus als netwerk ziet staan op je toestel. No worries, dit heeft te maken met het feit dat we het Proximus netwerk gebruiken.