VoLTE wordt automatisch geactiveerd in je toestel en geldt voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Bij een minder sterke verbinding schakelt je smartphone zelf over naar de beste oplossing tijdens het bellen. Is dat toch niet het geval voor jou? Dan kan het zijn dat je in het verleden VoLTE gedeactiveerd hebt in je toestel. Je kan dit zelf terug activeren via onderstaande instellingen.

Let wel, VoLTE is helaas niet beschikbaar op alle smartphones. Hier vind je alvast een lijst met toestellen.
Je kan ook via de instellingen controleren of je toestel dit ondersteunt:

  • Android: ga naar je Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > en schakel daar Bellen via 4G in.
  • iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > kies daar voor VoLTE.

Merk je dat deze instellingen niet zichtbaar zijn? Dat betekent waarschijnlijk dat je smartphone VoLTE niet ondersteunt. Geen zorgen hoor, voor jou blijft alles hetzelfde en je kunt gewoon blijven bellen via ons betrouwbare netwerk.

Goed om te weten:

  • Heb je VoLTE geactiveerd maar werkt het niet? Herstart je toestel of zet vliegtuigmodus even aan en uit.
  • Het activeren van VoLTE is gratis, maar als je belt, dan gaan deze minuten van je bundel of belkrediet af (net als bij een normaal gesprek).
  • Zowel Vikings met een abonnement als een herlaadkaart kunnen VoLTE gebruiken.
  • Je toestel dient 4G/LTE te ondersteunen. Lees hier hoe je 4G kunt activeren. 
  • Staat je VPN actief? Dan werkt VoLTE niet.
  • Bellen via 4G is niet beschikbaar in het buitenland.
  • Voor alle oproepen naar internationale en premium nummers of oproepen buiten je bundel gelden de normale tarieven. Meer info vind je hier.