Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?

Controleer eerst of de instellingen van het mobiele internet nog wel correct zijn. Dit kun je nagaan met onze instelgidsen.

Als je niet onmiddellijk verbinding kunt maken met het lokale mobiele internet, dan overloop je best even deze checklist:

  • Herstart je toestel meermaals zodra je in het buitenland bent.
  • Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere.
  • Controleer of de optie ‘dataroaming’ aangeschakeld is in de instellingen van je toestel. Dit staat meestal in het menu van de ‘Mobiele netwerken’.
Ben je op reis buiten de EU? In dat geval kun je geen data gebruiken buiten de EU, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven. Check zeker ook eens onze roamingpagina!