Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?

Controleer eerst of de instellingen van het mobiele internet nog wel correct zijn. Dit kun je nagaan met onze instelgidsen.

Als je niet onmiddellijk verbinding kunt maken met het lokale mobiele internet, dan overloop je best even deze checklist:

  • Herstart je toestel zodra je in het buitenland bent.
  • Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere.
    • Voor Android (Samsung, LG, Xiaomi, ...) volg je de volgende stappen: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators > vink 'Automatisch selecteren' uit. Het kan tot twee minuten duren tot de beschikbare netwerken verschijnen. Selecteer een van de lokale providers.
    • Voor iOS (iPhone): Instellingen > Mobiel netwerk > klik op Netwerkselectie > vink de optie ‘Automatisch’ uit. Het kan tot twee minuten duren tot de beschikbare netwerken verschijnen. Selecteer een van de lokale providers.
  • Controleer of de optie ‘dataroaming’ aangeschakeld is in de instellingen van je toestel. Dit staat meestal in het menu van de ‘Mobiele netwerken’.
Ben je op reis buiten de EU? Dan blokkeren we automatisch je mobiele data, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Wil je toch mobiel surfen buiten de EU? Dat kan! Met de Global Data Pass kan je mobiele data gebruiken in heel wat landen buiten de Europese Unie. Alle details vind je hier terug.