In de My Viking-app of via je My Viking account staat je verbruiksgeschiedenis onder het tabblad “Verbruik”. Hier vind je een overzicht van alle datasessies, inkomende/uitgaande gesprekken en inkomende/uitgaande sms'en.

Houd er rekening mee dat we niet kunnen nagaan waarvoor je je data exact hebt gebruikt. Vanwege de privacywetgeving mogen we deze informatie niet zien. De meeste toestellen registreren je dataverbruik zodat je dit wel kunt nagaan. 

  • Android: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensverbruik > Gebruik.
  • iOS: Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk of Instellingen > Mobiele Data. 

De definitie van "datasessie" is niet zo voor de hand liggend. Je toestel start geen nieuwe datasessie telkens je een nieuwe app opent of een nieuwe website bezoekt. In plaats daarvan opent het een actieve datasessie. Hou er rekening mee dat een datasessie meerdere dagen actief kan blijven. Dat is afhankelijk van het type toestel. Een datasessie kun je geforceerd afsluiten indien je je toestel in vliegtuigstand zet of volledig opnieuw opstart.

Het verbruik op jouw toestel komt niet altijd overeen met jouw effectieve verbruik. Dit kan afwijken doordat de ingestelde periode van jouw gsm niet altijd overeenkomt met de start-en einddatum van je bundels. Je vindt de datum van je bundelperiode steeds terug op je aanrekening. Je kan gemakkelijk de factuurcyclus via de instellingen van gegevensverbruik wijzigen. Zo zal het geregistreerde verbruik door jouw gsm dichter in de buurt liggen van jouw werkelijk verbruik. Let op, dit verbruik blijft indicatief.