Mijn simkaart is verloren of gestolen. Wat nu?

Je kunt in dat geval je simkaart laten blokkeren en een vervangsimkaart aanvragen. Dat doe je via je simkaartinstellingen. Op dezelfde plek kun je je toestel blokkeren. We raden je aan om ook steeds een aangifte te doen bij de politie.

Voor klassieke simkaarten

Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. We versturen onze simkaarten met bpost, dus reken op 3-5 werkdagen. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig:

  • wat was het type toestel;
  • waar ben je je toestel verloren (gemeente);
  • wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur);
  • wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

Voor eSIMs

Als je smartphone verloren of gestolen is, kun je je toestel en eSIM laten blokkeren en een vervangsimkaart aanvragen. Dat doe je ook via je simkaartinstellingen. Je krijgt dan onmiddellijk een e-mail met de nodige instructies om die te activeren.

  • Heb je een abonnement? Je abonnement loopt gewoon verder.
  • Heb je een herlaadkaart? De resterende belwaarde wordt automatisch overgezet naar je nieuwe simkaart.