Hoe vermijd ik hoge kosten met een abonnement in een land buiten de EU?

Omdat je verbruik in een land buiten de EU niet is inbegrepen in je maandbundel, dien je die kosten apart te betalen. Dat gebeurt automatisch bij je maandelijkse aanrekening of factuur. Je vindt de tarieven op onze roamingpagina. We geven je graag ook enkele tips om extra kosten te vermijden:

  • Controleer het aantal tekens van je sms-berichten. In je iPhone bijvoorbeeld, schakel je dit in via Instellingen → Berichten. De teller laat je zien wanneer een sms te lang wordt om in één keer te verzenden.
  • Laat mensen jou bellen in plaats van omgekeerd. In onze roamingwizard zie je dat gebeld worden doorgaans een stuk goedkoper is. En de persoon die jou opbelt, betaalt niet extra omdat je je buiten de EU-zone bevindt!

  • Gebruik zoveel mogelijk lokale Wifi, of koop ter plaatse een lokale simkaart aan. Deze kan je vaak aankopen in luchthavens. 
Ben je op reis buiten de EU? Dan blokkeren we automatisch je mobiele data, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Wil je toch mobiel surfen buiten de EU? Dat kan! Met de Global Data Pass kan je mobiele data gebruiken in heel wat landen buiten de Europese Unie. Alle details vind je hier terug.