Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

Actieve bundel

Heb je nog genoeg data in je bundel?

Internetinstellingen

Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen los je het probleem op als je ze aanpast. Ga naar onze instelgidsen en zoek daar je toestel.

Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen zijn sowieso hetzelfde. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoongids op de jouwe. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

  • Naam = Mobile Vikings
  • APN = internet.proximus.be
  • Username = web
  • Password = web
  • MNC : 01

  • Type toegangspunt = default,supl
  • Authentication / verification type = PAP

Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel. 

Buitenland / Roaming

  • Kijk na of "roaming" is ingeschakeld
  • Kies een andere beschikbare operator uit en herstart daarna je toestel.
  • Ben je op reis buiten de EU? Dan blokkeren we automatisch je mobiele data, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Wil je toch mobiel surfen buiten de EU? Dat kan! Met de Global Data Pass kan je mobiele data gebruiken in heel wat landen buiten de Europese Unie. Alle details vind je hier terug.

Meer info over Roaming

Is je simkaart kapot?

  • Probeer je fysieke simkaart eens in een ander toestel? Als dat ook niet werkt, dan zit het probleem mogelijk bij je simkaart zelf. Onze helpdesk kan je dan helpen een andere oplossing vinden, of je simkaart vervangen.

Heb je alle stappen doorlopen en werkt je mobiel internet nog altijd niet? Bel dan gratis de helpdesk op het nummer 1976 of stuur ons een bericht