Ik heb een probleem met mijn wifi signaal. Hoe kan ik dat oplossen?
Resultaten
Geen resultaten gevonden.
Problemen met je wifi signaal kunnen meerdere oorzaken hebben. Daarom willen we je eerst vragen om een aantal zaken te testen.
Kun je eerst en vooral zowel je modem, als het toestel waarmee je probeert te verbinden, eens herstarten? Om je modem te herstarten, zet je het toestel uit, wacht je 15 seconden, en zet je hem weer aan. Het kan een tijdje duren eer je modem terug volledig is ingesteld - dat is normaal.
Als dat niet helpt, dubbelcheck dan of je met het juiste wifi-netwerk bent verbonden. De inloggegevens staan op je (Bbox-3) modem of op de sticker die je bij de installatie kreeg. Heb je een Internetbox modem, dan kan je de inloggegevens terugvinden in je My Viking account.
Pro-tip: als een kabel een optie is, is dat zeker een aanrader. Kabel is doorgaans sneller en stabieler dan wifi. Over kabels gesproken, nakijken of die nog goed zitten is vaak ook een goed idee.
Heb je liever een uitgebreid stappenplan? Neem dan zeker onze online gids erbij. Hier kan je verschillende stappenplannen (probleem oplossen, hoe doe ik een reset, hoe verander ik het wachtwoord, ...) terugvinden voor je BBox-3 modem of je Internetbox modem.
Zit alles praktisch goed en hebben bovenstaande tips niet geholpen, neem dan even contact op met de klantendienst.