Hoe werkt de Global Data Pass?
Als Viking kan je met de Global Data Pass je mobiele data gebruiken in heel wat landen buiten de Europese Unie. Zonder de Global Data Pass is het niet mogelijk om gebruik te maken van mobiele data buiten de Europese Unie, gezien we deze mogelijkheid blokkeren om hoge, onverwachte kosten te vermijden.
De Global Data Pass is gebaseerd op de bestemmingen buiten de EU die onze Vikings het vaakst kiezen. Met de Global Data Pass kan je dus zorgeloos mobiele data gebruiken buiten de Europese Unie, in volgende landen:
Albanië, Australië, Brazilië, Canada, Egypte, De Faröer Eilanden, India, Indonesië, Israël, Japan, Noord-Macedonië, Maleisië, Mexico, Noord-Montenegro, Marokko, Nieuw Zeeland, Rusland, Servië, Singapore, Zuid-Afrika, Zwitserland, Taiwan, Thailand, Tunesië, Turkije, U.S. Maagdeneilanden, Oekraïne en de Verenigde Staten.
Je kan de Global Data Pass zowel voor een mobiele abonnement als voor een herlaadkaart kopen. Je kan kiezen tussen drie opties:
- Voor 250 MB betaal je 10 euro.
- Voor 1 GB betaal je 15 euro.
- Voor 3 GB betaal je 25 euro.
De pass is 1 maand geldig vanaf activatie, ongeacht of je data hebt gebruikt of niet.
Hoe activeer ik een Global Data Pass? Wel, dat kan op twee manieren:
- Aankoop via je My Viking-account op de website of via je My Viking-app. Buiten de EU heb je hiervoor een verbinding met een wifi-netwerk nodig.
- Aankoop via SMS door te SMS'en naar het nummer 1984: ROAM250MB of ROAM1GB of ROAM3GB
Voor deze activatiemethode heb je geen verbinding met een wifi-netwerk nodig, tenzij je een manuele betaling moet uitvoeren. Het ontvangen en versturen van deze sms’en is gratis.
Hoe verloopt de betaling van een Global Data Pass?
Voor mobiele abonnementen van Mobile Vikings zal de Global Data Pass onmiddellijk geactiveerd worden en verschijnen op je volgende factuur/aanrekening. Om die te betalen zullen zoals steeds eerst je nog beschikbare Vikingpunten gebruikt worden.
Voor een herlaadkaart kun je de Global Data Pass betalen via je My Viking-account op de website of in de app met beschikbare Vikingpunten of belwaarde. Bij aankoop via sms zal de betaling eerst uitgevoerd worden via eventuele beschikbare belwaarde in je account. Als er onvoldoende belwaarde beschikbaar is voor een volledige betaling, zullen eventuele Vikingpunten in je account gebruikt worden. Zijn er onvoldoende Vikingpunten in je account voor een volledige betaling, zal de door jou gekozen betalingsmethode in je My Viking-account (Easy Payment) gebruikt worden voor het resterende bedrag. Je hebt een wifi-verbinding nodig buiten de EU om online te betalen. Als je geen Easy Payment-methode hebt ingesteld, moet je apart online betalen. Als je geen bestelling via sms kunt afronden omdat je geen Easy Payment-methode hebt ingesteld, moet je een bestelling plaatsen via je My Viking-account.
Global Data Pass volledig opgebruikt? Geen probleem! Je krijgt een melding via SMS als 80% van je bundel hebt opgebruikt, en als je bundel volledig op is. Vervolgens wordt het dataverbruik terug geblokkeerd. Wil je graag verder surfen, dan kan je tot 6 Global Data Passes activeren per maand, per nummer.
Let wel, de Global Data Pass bevat enkel een databundel. Voor oproepen en sms'jes gelden lokale tarieven. Je kunt deze tarieven ook vinden op onze roamingpagina.
Goed om te weten! Wordt je abonnement (gedeeltelijk) vergoed door je werkgever? Dan kan je als werknemer ook een Global Data Pass aankopen. Deze aankoop is op eigen kosten.
Alle voorwaarden van de Global Data Pass vind je terug op onze website.