Bijzondere voorwaarden Global Data Pass

1. Algemeen

Deze Bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de Global Data Pass van Mobile Viking nv. De Algemene voorwaarden (met inbegrip van het Privacybeleid) van Mobile Vikings zijn eveneens van toepassing, voor zover er in deze Bijzondere voorwaarden niet van wordt afgeweken. 

De Algemene voorwaarden (met inbegrip van het Privacybeleid) van Mobile Vikings kunnen steeds geraadpleegd worden op de website van Mobile Vikings.

2. Wat is een Global Data Pass?

De Global Data Pass geeft je als Viking toegang tot het gebruik van mobiele data in landen die buiten de Europese Economische Ruimte en UK vallen, en waar het mobiel dataverbruik automatisch door Mobile Vikings geblokkeerd wordt om hoge kosten te vermijden, als je geen Global Data Pass gebruikt. 

De Global Data Pass is zowel beschikbaar voor mobiele abonnementen en voor herlaadkaarten. 

De landen waar de Global Data Pass kan gebruikt worden, zijn de volgende: Albanië, Australië, Brazilië, Canada, Egypte, De Faröer Eilanden, India, Indonesië, Israël, Japan, Macedonië, Maleisië, Mexico, Montenegro, Marokko, Nieuw Zeeland, Rusland, Servië, Singapore, Zuid-Afrika, Zwitserland, Taiwan, Thailand, Tunesië, Turkije, U.S. Maagdeneilanden, Oekraïne, Verenigde Staten. 

De Global Data Pass is beschikbaar in de tariefformules zoals vermeld op de website.

De Global Data Pass is 1 maand geldig vanaf activatie, ongeacht of je data hebt gebruikt of niet. 

Heb je je huidige Global Data Pass opgebruikt? Dan kan je naar wens een nieuwe activeren, met een maximum van 6 Global Data Passes per maand per telefoonnummer. Als je verschillende Global Data Passes hebt geactiveerd, zal de Global Data Pass die het eerst werd geactiveerd, eerst opgebruikt worden. 

De Global Data Pass dient enkel voor dataverbruik en dekt de kosten voor oproepen of sms niet. Voor oproepen en sms gelden de lokale tarieven die worden vermeld in de sms die je krijgt als je in het buitenland aankomt. Je kan ze ook terugvinden op onze roamingpagina.

Je kan de status en verbruik van je actieve Global Data Pass(es) volgen in je My Viking-account. We waarschuwen je ook via sms als jouw actieve Global Data Pass bijna of volledig is opgebruikt, of vervalt. 

3. Activatie van de Global Data Pass

Je kan de Global Data Pass activeren op 2 manieren:

  1. Aankoop via je My Viking-account op de website of My Viking-app. Buiten de EU heb je hiervoor logischerwijs een verbinding met een wifi-netwerk nodig.
  2. Aankoop via sms door de richtlijnen te volgen die je toegestuurd krijgt bij aankomst in het land van bestemming. Voor deze activatiemethode heb je geen verbinding met een wifi-netwerk nodig, tenzij je een manuele betaling moet uitvoeren. Het ontvangen en versturen van deze sms’en is gratis.

4. Betaling van de Global Data Pass

Voor mobiele abonnementen van Mobile Vikings zal de Global Data Pass onmiddellijk geactiveerd worden en verschijnen op je volgende factuur/aanrekening. Om die te betalen zullen zoals steeds eerst je nog beschikbare Vikingpunten gebruikt worden. 

Bij het gebruik van een Mobile Vikings-herlaadkaart kan je de Global Data Pass voor een aankoop via je My Viking-account op de website of in de app betalen met je beschikbare Vikingpunten of de belwaarde die nog beschikbaar is op je herlaadkaart of eventueel nog extra kunt herladen. Volstaan die niet om de prijs van de Global Data Pass volledig te dekken, dan moet je een aparte betaling uitvoeren. Bij aankoop via sms zal de betaling eerst uitgevoerd worden via eventuele beschikbare belwaarde in je account. Als er onvoldoende belwaarde beschikbaar is voor een volledige betaling, zullen eventuele Vikingpunten in je account gebruikt worden. Zijn er onvoldoende Vikingpunten in je account voor een volledige betaling, zal de door jou gekozen betalingsmethode in je My Viking-account (Easy Payment) gebruikt worden voor het resterende bedrag. Heb je geen Easy Payment-methode ingesteld in je account, dan dien je een aparte online betaling uit te voeren via de beschikbare betalingswijzen van Mobile Vikings. Hiervoor heb je buiten de EU een verbinding met een wifi-netwerk nodig.

Indien je je bestelling van de Global Data Pass plaatst via sms, is het mogelijk dat je de bestelling niet via sms kan afronden omdat je geen Easy Payment-methode hebt ingesteld. In dat geval dien je de bestelling te plaatsen via je My Viking-account op de website of My Viking-app. Na het instellen van een Easy Payment-methode kan daarna natuurlijk wel een Global Data Pass per sms besteld worden.

5. De Global Data Pass en reizen in de EU

De Global Data Pass kan enkel gebruikt worden voor dataverbruik in de hierboven vermelde landen. 

Reis je (ook) naar de EU (+ het Verenigd Koninkrijk, Ijsland, Liechtenstein en Noorwegen), zullen voor je verblijf in de EU de Europese roamingtarieven van toepassing zijn (RLAH - Roam Like At Home). Meer info kan je nalezen op deze pagina, en kan je per land opzoeken op onze roamingpagina.

Download deze bijzondere voorwaarden van de Global Data Pass.