Ik heb de melding gekregen dat ik voor 30/6/2023 de simkaart voor een mobiel nummer moet vervangen. Waarom?

Dat is inderdaad nodig omdat bepaalde combinaties van toestellen en simkaarten een verouderde vorm van verbinden met het netwerk hebben. Die oude simkaart gratis vervangen door een nieuwe lost dat op. Je vraagt gratis je nieuwe simkaart aan in je My Viking-account. Maak trouwens ook van de gelegenheid gebruik om over te schakelen naar een eSIM als dat kan voor je toestel: dat kun je checken tijdens de aanvraag van je nieuwe simkaart. Zoveel makkelijker, eSIM…

Als de oude simkaart niet vervangen wordt, zal er met het nummer in kwestie niet meer kunnen worden gesurft, gebeld of gesms't buiten België (in de EU). In België zelf zal dat wel nog lukken. Daarnaast zullen deze simkaarten na 30/6/2023 evenmin kunnen profiteren van de nieuwste technologische snufjes die we (gaan) aanbieden. 

Als je de simkaart in kwestie niet gebruikt in het buitenland, maar bijvoorbeeld in een alarminstallatie in België, hoef je die niet te vervangen. In België verandert er namelijk niets aan je diensten.

BELANGRIJK: dit geldt niet voor alle simkaarten, maar voor een absolute minderheid. Vikings met een simkaart die moet vervangen worden, krijgen daarover persoonlijk een melding via een e-mail, een sms én een melding in de My Viking-app. Maw: als je zelf geen melding krijgt, is het niet nodig om je simkaart te vervangen.