Ik ga verhuizen. Wat doe ik met mijn huidig Internet abonnement?

Wat moet ik doen?
Ik blijf een trotse Viking
Ik wil het schip verlaten
  • Om je internetabonnement naar een ander adres te verhuizen, klik op het tabje “Ik blijf een trotse Viking”.

  • Om je internetabonnement stop te zetten, klik op het tabje “Ik wil het schip verlaten”.

We zijn blij dat je aan boord blijft. ;-) Je kan je internetverbinding gemakkelijk met je mee verhuizen. Hieronder vertellen we je hoe je dat doet:

1. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte
Dit doe je via je My Viking-account: open je internetabonnement en ga dan naar het tabje ‘Product’, klik daarna op ‘Abonnement verhuizen naar een nieuw adres’. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte van je verhuis: we raden je aan om dat minstens 3 weken op voorhand te doen. Zo hebben wij voldoende tijd om jouw verhuis achter de schermen voor te bereiden.

2. We checken je adres
Voor je kan verhuizen, checken wij de verbinding op het nieuwe adres. Als Fiber op het nieuwe adres beschikbaar is, zal je binnenkort supersnel en super stabiel surfen. Is Fiber nog niet beschikbaar? Geen zorgen, je krijgt van ons een gratis Fiber upgrade eens het op je nieuwe adres beschikbaar is. ;-)

3. Bepaal wanneer je internet moet verhuizen
Bij het doorgeven van jouw verhuis heb je voor het opzeggen van je huidige abonnement twee opties:

  • Wij sluiten jouw huidige abonnement onmiddellijk af als het internet actief is op je nieuw adres. Zo betaal je nooit dubbel voor je internet en hoef je zelf verder niets te doen.
  • Je zegt je abonnement zelf op wanneer jij dat wilt. In dit geval kan je beide abonnementen elkaar laten overlappen zodat je nooit zonder internet zit op beide adressen. In dit geval zal je voor de overbruggingsperiode een dubbele aanrekening ontvangen. Voor de laatste maand van je abonnement op het oude adres, ontvang je een pro rata factuur.


Je kan deze optie steeds in je My Viking-account aanpassen.

4. Je internet verhuist
Voor de verhuis van je internetabonnement heb je verschillende mogelijkheden:

  • Zelfinstallatie is altijd gratis: we sturen je een nieuwe modem op via bpost. Via onze configuratiewizard gidsen we je stap voor stap door de installatie. Je modem zelf plaatsen
  • Installatie door een installateur:
    • Gratis als je niet in aanmerking komt voor zelfinstallatie.
    • € 59 als je wel in aanmerking komt voor zelfinstallatie, maar je toch kiest om een installateur te laten langskomen. De initiële waarde van een installatie door een installateur bedraagt €149.

Maak gemakkelijk een afspraak met een installateur via je My Viking-account. Door ons zo snel mogelijk je verhuis door te geven, kan je ver in de toekomst (bijv. 2 maanden op voorhand) al een afspraak inplannen met een installateur.

Heb je nog vragen over de installatie van je internet? Neem zeker een kijkje op onze FAQ-pagina.

5. Je oude abonnement opzeggen
Als het abonnement op je oude adres is stopgezet, krijg je van ons een pro rata berekening voor je laatste factuur.

Koos je ervoor om je internetabonnement zelf op te zeggen? Denk eraan je abonnement op te zeggen, want je blijft voor twee abonnementen betalen zolang je verbinding op beide adressen actief is. Dit doe je gemakkelijk via je My Viking-account: ga naar ‘Internet thuis’, open het tabje ‘Product’ en kies daar ‘Internet thuis stopzetten’. 

Koos je ervoor om je abonnement onmiddellijk stop te zetten na de activatie van het internet op je nieuwe adres? Dan hoef je verder niets te doen, wij regelen alles voor je. ;-)

6. Stuur je oude hardware terug
Als je verhuist krijg je altijd nieuwe apparatuur van ons, zo geniet je van de nieuwste hardware en kan je (als je dat wilt) voor een bepaalde periode een actieve internetverbinding op beide adressen hebben tijdens je verhuis. ;-) Eens je internet op het nieuwe adres actief is, moet je enkel nog de hardware van je oude adres terugsturen. Download het retourlabel in je My Viking-account en stuur de modem en wifi-booster(s) (indien van toepassing) kosteloos terug via bpost. Als je je oude apparatuur niet terugstuurt, zal hier een meerkost voor aangerekend worden.


Heb je nog vragen over verhuizen? Neem dan zeker een kijkje op onze FAQ-pagina.

We vinden het jammer dat je ons wilt verlaten, het was fijn je aan boord te hebben. :-) Hieronder vertellen we je precies wat je moet doen:


1. Je abonnement opzeggen

Je zet je huidige internetabonnement gemakkelijk stop via je My Viking-account. Hiervoor open je ‘Internet thuis’, ga dan naar het tabje ‘Product’ en kies daar ‘Internet thuis stopzetten’. 


2. Je hardware terugsturen

Als je je abonnement hebt stopgezet, ontvang je hier automatisch een bevestigingsmail voor van ons. Stuur je modem en wifi-booster(s) (indien van toepassing) binnen de twee weken kosteloos terug via bpost. Wij bezorgen je een retourlabel, die vind je in de bevestigingsmail of in je My Viking-account terug. Als je je oude apparatuur niet terugstuurt, zal hier een meerkost voor aangerekend worden.


3. Jouw laatste factuur

Uiteindelijk ontvang je van ons nog een laatste pro rata berekening van je factuur: je betaalt dus alleen wat je hebt verbruikt. ;-)