Ik heb een probleem met mijn wifi-booster. Hoe kan ik dat oplossen?

Hoe weet ik welke modem ik heb?
B-box3
Internet Box
Internet Box+
Aan de hand van de onderstaande foto's kan je makkelijk te weten komen welke modem er bij jou thuis geïnstalleerd is.

    • B-box3:
      BBOX_3V%2B_3-4_DROITE.png
      Heb je een B-box3? Klik dan op het tabje ‘B-box3’ om te zien hoe je je probleem met je booster kan oplossen.

    • Internet Box:
      5-4.png
      Heb je een Internet Box? Klik dan op het tabje 'Internet Box' om te zien hoe je je probleem met je booster kan oplossen.

    • Internet Box+:


      Heb je een Internet Box+? Klik dan op het tabje 'Internet Box+' om te zien hoe je je probleem met je booster kan oplossen.
  1. Start je wifi-booster opnieuw op door op de aan/uit-knop te drukken om het apparaat uit te schakelen.
  2. Wacht 10 seconden en druk er opnieuw op. Brandt het aan/uit-lampje niet? Controleer dan of de wifi booster goed is aangesloten op een stopcontact.
  3. Controleer of de schakelaar op de achterzijde van de wifi-booster in de AUTO-stand staat, tenzij je een apparaat met een ethernetkabel op de modem hebt aangesloten (in dat geval moet de schakelaar op Access Point staan).
  4. Synchroniseer de wifi-booster en je modem.
      1. Druk 2 seconden op de WPS-knop van je modem.
      2. Druk binnen de 2 minuten op de WPS-knop van je wifi-booster.
  5. Controleer of de LEDs op je wifi-booster branden.


Lost dit je probleem niet op? Dan stellen we voor dat je je wifi-booster reset.

  • Druk gedurende minstens 10 seconden met een pen of paperclip (vermijd potloden of tandenstokers) in het kleine gaatje aan de achterzijde van je wifi-booster.
  • Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-lampje gaat enkele seconden later uit.
  • Haal de stekker van je wifi-booster uit het stopcontact.
  • Je wifi-booster is nu gereset. Steek de stekker weer in het stopcontact. 

 

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Neem dan even contact op met de helpdesk.

 

Werkt je wifi-booster niet zoals het hoort? Kijk voor de zekerheid even je LED's na.

De Power-LED

LED3.png

  • Roze: de Wi-Fi Booster start op.
  • Oranje, wit, turkoois: de configuratie is bezig.
  • Blauw: de verbinding werd tot stand gebracht.


De Positioning-LED

LED2.png

  • Blauw: perfect signaal. Je Wi-Fi Booster is verbonden via ethernet.
  • Groen: perfect signaal.
  • Oranje: gemiddelde signaalsterkte. De Wi-Fi Booster staat te ver of te dicht bij de Internet Box. Wij raden je aan om de ontvanger op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten of op planken.
  • Rood: zwak signaal. De Wi-Fi Booster moet worden verplaatst of een tweede moet worden gebruikt om het signaal te versterken. Wij raden je aan om de ontvanger op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten of op planken.


De Wifi-LED

LED1.png

  • Blauw: de wifi is correct geconfigureerd.
  • Rood: er is een probleem met de configuratie van de wifi.

 

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Neem dan even contact op met de helpdesk.

Werkt je Wi-Fi Booster+ niet zoals het hoort? Kijk voor de zekerheid even je LED's na.

De Power-LED

LED3.png

  • Blauw: de Wi-Fi Booster+ staat aan.
  • Paars: de Wi-Fi Booster+ wordt opgestart.
  • Knipperend wit: er wordt verbinding gemaakt met het interne netwerk, dit kan een paar minuten duren.
  • Knipperend oranje: de Wi-Fi Booster+ is opgestart, maar niet geconfigureerd.


De Positioning-LED

LED2.png

  • Groen: Perfect signaal.
  • Oranje: Gemiddelde signaalsterkte. Wij raden je aan om de ontvanger op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten of op planken.
  • Rood: Zwak signaal. Verplaats de Wi-Fi Booster+ of gebruik een tweede toestel om het signaal te herhalen. Wij raden je aan om de ontvanger op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten of op planken.


De Wifi-LED

LED1.png

  • Blauw: de wifi van de Wi-Fi Booster+ is juist geconfigureerd.
  • Knipperend wit: er wordt een WPS-synchronisatie uitgevoerd
  • Rood: de wifi van de Wi-Fi Booster+ werkt niet. Het toestel moet opnieuw worden opgestart.
  • Uit: de wifi is niet geconfigureerd

 

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Neem dan even contact op met de helpdesk.