Ik heb plots problemen met mijn netwerk.

Heb je plots problemen met je netwerk of mobiele data? De kans is groot dat er iets mis is gegaan met de optimalisatie van je simkaart. We werken er momenteel namelijk hard aan om alle simkaarten compatibel te maken met nieuwe technologieën die eraan komen zoals VoLTE en VoWiFi. 

Indien je geen netwerk hebt, kunnen de volgende stappen jou eventueel al een oplossing bieden: 

  • Voor Android: Ga naar de apps op je telefoon en zoek "Sim Menu/Toolkit" → Mobile Services → Menu → Mobile Network Type → kies hier voor "Nationaal".
  • Voor iOS: Instellingen → Mobiel netwerk → Sim applicaties → Mobile services → Menu → Mobile network type → Kies hier voor "Nationaal". Indien je een pincode in moet geven mag je  2108 ingeven.

Om je probleem definitief op te lossen, kan je best een nieuwe simkaart aanvragen. De makkelijkste optie is een eSIM: 100% digitaal en met een instant activatie. Je krijgt meteen na je bestelling een e-mail om je eSIM te activeren. Super eenvoudig: je scant de QR-code en je bent vertrokken! Na enkele minuten kan je al surfen, bellen en sms’en. 

Werkt je mobiele data niet?

  • Voor Android: Reset eerst je instellingen. Dit vind je in je instellingen onder ‘Verbindingen’. Als je mobiele data nog steeds niet werkt, kan je op basis van jouw toestel een specifiek stappenplan volgen hier. Sla daarna de instellingen op en herstart je gsm.
  • Voor iOS: Reset eerst je instellingen. Dit vind je in je instellingen van je mobiele datanetwerk onderaan. Lukt dat niet? Dan kan je het volgende doen: Ga naar 'Instellingen' → 'Mobiel netwerk' → 'Mobieledatanetwerk'. Vul hier deze gegevens in:
    • APN: web.be
    • Gebruikersnaam: web
    • Wachtwoord: web

Zie je daar ook de invulvelden voor LTE-configuratie? Vul dan dezelfde gegevens als hierboven in. Herstart hierna je toestel even: dan zou het moeten werken. 

Is je probleem hiermee nog niet opgelost? Contacteer ons gerust, we willen het heel graag voor je oplossen en snappen dat het dringend is!